HOTLINE : 02 / 583 57 51 van maandag tot vrijdag van 8:30 tot 12:30 en van 13:30 tot 16:45

Veelgestelde vragen

Als u een bepaalde jaargang van een wijn bestelt die momenteel niet in voorraad is, dan krijgt u hiervan een automatische melding wanneer u uw bestelling wil betalen.  Het product zal dan ook automatisch uit uw winkelmandje verwijderd worden. Het kan natuurlijk zijn dat het restaurant waar u de wijn geproefd hebt, nog wijnen van die bepaalde jaargang in stock heeft. Helaas kunnen wij deze niet bij u thuis leveren. Let er ook op dat niet alle restaurants het jaartal van de wijn op hun wijnkaart vermelden.


Dit kan zeker en vast. Heel eenvoudig door het vakje aan te vinken waarin gevraagd wordt of u een factuur nodig hebt. Deze stap bevindt zich op het einde van het bestelproces. Vervolgens verschijnt er een extra veld waarin u uw bedrijfsnaam en btw nummer kan invullen.

Dit kan en zal in de toekomst veel eenvoudiger kunnen (verordening EU 679/2016). Concreet houdt dit in dat als u een bestelling geplaatst hebt op e-wines, bij VASCO alleen uw gegevens bewaard blijven bij de boekhouding. Uw gevens worden daartegen volledig gewist op de server van Combell, het bedrijf dat het e-wines platvorm ondersteund. Let wel op, de vraag om al uw gegevens permanent te wissen, houdt ook in dat u niet langer via e-wines kan bestellen. Meer nog. U hebt niet langer toegang tot de website van e-wines.
Indien u niet langer nieuwsbrieven of informatie wenst te ontvangen van e-wines, volstaat het om dit via de opt-out te verrichten.

Nee, dit kan niet. De wijnen die aangeboden worden, op e-wines zijn veraccijnsd en bestemd voor de Belgische markt. Wijnen zijn niet vrij van verkeer, en transporteren naar het buitenland kan dus niet. Wat u wel kan doen, is uw bestelling laten leveren in België om vervolgens de wijnen zelf te transporteren (in uw eigen wagen en dus niet via een transportfirma) naar het buitenland. Let wel op, u mag maximum 90 liter wijn en 60 liter mousserende wijn transporteren in uw eigen voertuig binnen Europa.

Absoluut! Zodra de wijnproducent ons op de hoogte brengt van een behaalde medaille, controleren we dit en plaatsen we de medaille op de fles. Let wel op, de vermelding van een medaille of onderscheiding staat daarom niet altijd op de fles. Sommige wijnen hebben toonaangevende awards gewonnen, zonder dat het vermeld wordt op het etiket of op de fles.

Nee, de wijnen moeten besteld worden per karton. Dit kan zijn per zes flessen of per twaalf, afhankelijk van de verpakking.

Dit kan niet. Wij importeren en distribueren alleen de wijnen via e-wines die op de wijnkaart voorzien zijn van een elektronische link. Een wijn zonder deze link kan dus niet via het e-wines platvorm besteld worden aangezien deze wijn niet door ons geïmporteerd en verdeeld wordt.

E-wines verbindt er zich toe om wijnen met een kurksmaak zonder enig probleem terug te nemen. Het enige wat u moet doen, is de wijn terugsturen (liefst zo vol mogelijk nog) met de originele kurk. Zodra deze fles in ons bezit is, sturen we een nieuwe fles op aan dezelfde voorwaarden. Helaas kunnen we niet eenzelfde jaargang garanderen indien deze niet meer in stock is.

Indien 1 of meerdere flessen in het karton gebroken zijn, moet u de bestelling weigeren en dit ook zo noteren op de leveringsbon van Postnl. Er zal dan een nalevering volgen.  

Dit is zeker mogelijk. Het volstaat om het adres van deze persoon in te geven bij leveringsadres. Zo wordt uw geschenk geleverd bij deze persoon. Onder facturatieadres geeft u gewoon uw eigen adres en gegevens op. Indien u een persoonlijke boodschap wil vermelden, kan dit. U hoeft daarvoor het tekst vak in te vullen dat u ziet op het einde van uw bestelling.